Wednesday, December 31, 2008

belajar bahasa inggeris....

Pada suatu hari, sorg cikgu prmpuan 2 mengajar B Inggeris utk dak thn 1. Dia bg ler
assignment kat murid2 2 suh cari
3 perkataan Inggeris pas2 kemukakan pada hari isnin nnti. Ada sorg
anak murid cikgu 2 pun b'jalan balik ke umah. Dlm p'jalanan
balik 2, dia t'nmpk ler sepasang suami isteri kuar dari kereta dan sedang
menjerit antara satu sama lain. Dia t'dgar lelaki tu menyergah "Shut up
you !!"
Sampai ke rumah, dia pn tanya ayh dia, "shut up you tu
bahasa inggeris ke."
Ayh dia kata," iye."
Ha.... Dapat dah satu perkataan. Lepas mandi dan makan, dia
tengok la tv lak. Cerita superman mase 2.

Dia pn g tanya ayh dia lagi, "superman tu bahasa inggeris ke."
Bapa dia kata,"yes."
"Dua perkataan dah".
Pas tengok tv, dia g ke perpustakaan lak. Dia nampak ada sorg laki ngan
sorg prmpn sedang b'tengkar berebut buku.
Prmpn itu kata "Ladies first".
Dia pn kol dan tnye ayah dia dan ayhnye kata 2 pn bahasa Inggeris.
"Ah, leganya, dapat pn 3 perkataan Inggeris".kata budak itu.

Hari Isnin 2 dia g sekolah, cikgu pn tanya dia tentang perkataan baru 2.
Cikgu : OK boy, did you get the words?
Budak : Yes, teacher.
Cikgu : Good, what is your first word?
Budak : Shut up you !!!
Cikgu : What did you say? Are you mad?Who do you think you are?
Budak : Superman !!!
Cikgu : Bloody fool! Get out from this class
Budak : Ladies First!

Ngee~~ :p

4 comments:

imah said...

hehe.. ni kisah benar ni? mest boy 2 adlh dia kn? haha..:P

sA said...

mane de....huhuuhuu....

maPieCeoFarT said...

hooraa.. huhu..comel jer...cam penah dgr story ni mase kecik2 dulu...kiut...

+ salam singgah... jemputla singgah blog sy nnt ye... +

~0^_^0~

アフイダ said...

funny^_^